การศึกษาสภาวะการตลาดผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปและการทดสอบผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปพร้อมบริโภคจากเห็ด = study on market situation of ready-to-eat food products and consumer testing of mushroom ready-to-eat products / Prapaisri Maisont ...[etal.]

ผู้แต่งร่วม: ณัฐฐพัชร์ อั้นทรัพย์ | ประไพศรี ไม้สนธิ์ | วราภรณ์ มณีจำรัส | สุภาวดี บัวบาน | Thailand Institute of Scientific and Technological Research
Language: Thai ชื่อชุด: Res. Proj. no. 52-07, Sub proj. no. 4 ; Rep. no.1 (Final Report)ข้อมูลการพิมพ์: Pathumthani : Thailand Institute of Scientific and Technological Research, 2017 รายละเอียดตัวเล่ม: 153 p.ชื่อเรื่องอื่นๆ: การศึกษาสภาวะการตลาดผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปและการทดสอบผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปพร้อมบริโภคจากเห็ดหัวเรื่อง: Mushroom | Ready-to-eat products | เห็ด | อาหารสำเร็จรูปสารสนเทศออนไลน์: Click here to access cover | Click here to access full-text สาระสังเขป: This study aimed to investigate market situation of ready-to-eat food products and consumer testing of mushroom ready-to-eat products developed and researched by TISTR. Study on market situation of ready-to-eat food products showed that in the period 2005-2010 food industry market of ready-to-eat food products is expected to a gradual increase by 3-18% per year. It is estimated to be worth of US$80,000 million in 2010. Major markets are in Asia Pacific and Europe. There are vital factors that drive ready-to-eat food industry growth in the future such as research and development in quality, taste, ease of preparation and health benefit; consumer acceptance of local foods; an increase in proportion of working age and single population. The majority of consumers demand frozen foods that are easy and convenient preparation, longer shelf life as well as quality and taste nearly as freshly cooked. Ready-to-eat organic food products have grown in popularity in North America and Western Europe markets.Consumer testing of ready-to-eat products in the research by TISTR, namely, mushroom beverage, mushroom nuggets, mushroom spicy soup, mushroom-coconut milk curry, mushroom soup, and mushroom crisp, showed that consumers liking in the products was moderately to very much. It also indicated good acceptance by most of customers if these products available in the market.สาระสังเขป: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาวะการตลาดผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปและการทดสอบความพึงพอใจที่มีต่อผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปพร้อมบริโภคจากเห็ด ที่เกิดจากการวิจัยและพัฒนาโดย วว. การศึกษาสภาวะการตลาดผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปคาดกันว่าในช่วงปี 2005-2010 ตลาดอุตสาหกรรมอาหารพร้อมปรุง-พร้อมทานจะขยายตัวต่อเนื่องในอัตราประมาณ ร้อยละ 3 ถึงร้อยละ 18 ต่อปี โดยอาจมีมูลค่าตลาดสูงถึง 80,000 ล้านเหรียญสหรัฐฯ ในปี 2010 ตลาดที่สำคัญ ได้แก่ ตลาดเอเชียแปซิฟิก และตลาดยุโรป โดยปัจจัยสำคัญที่จะเป็นตัวขับเคลื่อนการขยายตัวของอุตสาหกรรมอาหารพร้อมปรุง-พร้อมทานในอนาคต ได้แก่ การวิจัยและพัฒนาทั้งในด้านคุณภาพ รสชาติ ความง่ายในการเตรียมและประโยชน์ต่อสุขภาพที่มีมากขึ้น, การที่ผู้บริโภคให้การยอมรับอาหารท้องถิ่นมากขึ้น, สัดส่วนการเพิ่มขึ้นของกลุ่มคนทำงานและคนโสด เป็นต้น ความต้องการของผู้บริโภคส่วนใหญ่ต้องการอาหารแช่แข็งในรูปแบบมสะดวกและง่ายในการเตรียมอาหาร (Easy preparation) อายุของผลิตภัณฑ์ที่ยาวนานขึ้น รวมถึงการพัฒนาและคุณภาพของอาหาร และรสชาติ ให้ใกล้เคียงกับอาหารปรุงสดมากที่สุด สำหรับในตลาดอเมริกาเหนือและยุโรปตะวันตกนั้น ให้ความนิยมกับผลิตภัณฑ์อาหารOrganics พร้อมปรุง-พร้อมทาน การทดสอบผลิตภัณฑ์ที่ วว. ดำเนินการวิจัย ได้แก่ เครื่องดื่มเห็ด, นักเก็ตเห็ด, ต้มแซ่ปเห็ด, น้ำยากะทิเห็ด, ซุปเห็ด และเห็ดแผ่น ได้รับความนิยมจากผู้บริโภคในระดับปานกลางถึงมาก และส่วนใหญ่ให้การตอบรับที่ดีหากมีผลิตภัณฑ์จำหน่ายในท้องตลาด.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
ชนิดของทรัพยากร Location Call number Unit สถานะ Last seen Copy No. บาร์โค้ด
General Book
วว. เทคโนธานี
2016 Available 2018-08-31 1 RP2016/1711
General Book
วว. เทคโนธานี
2016 Available 2018-08-31 2 RP2016/1711-2
Browsing วว. เทคโนธานี shelves, Shelving location: วว. เทคโนธานี Close shelf browser
ไม่มีภาพปก
ไม่มีภาพปก
ไม่มีภาพปก
ไม่มีภาพปก
ไม่มีภาพปก
ไม่มีภาพปก
ไม่มีภาพปก
การศึกษาความเป็นไปได้ด้านการตลาดและการลงทุนผลิตภัณฑ์แปรรูปจากมะขามป้อม = Feasibility study for marketing and processing of investment products from indian gooseberry / การศึกษาความเป็นไปได้ด้านการตลาดและการลงทุนผลิตภัณฑ์แปรรูปจากมะขามป้อม = Feasibility study for marketing and processing of investment products from indian gooseberry / การศึกษาสภาวะการตลาดผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปและการทดสอบผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปพร้อมบริโภคจากเห็ด = study on market situation of ready-to-eat food products and consumer testing of mushroom ready-to-eat products / การศึกษาสภาวะการตลาดผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปและการทดสอบผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปพร้อมบริโภคจากเห็ด = study on market situation of ready-to-eat food products and consumer testing of mushroom ready-to-eat products / การพัฒนาเครื่องปั่นแยกสาร = development of centrifuge / การพัฒนาเครื่องปั่นแยกสาร = development of centrifuge / การศึกษาความเป็นไปได้ทางการตลาดสารป้องกันและกำจัดแมลงศัตรูพืชจากพืช = feasibility study on marketing of botanical insecticide /

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

    Thailand Institute of Scientific and Technological Research
    35 Mu 3 Technopolis, Tambon Khlong Ha, Amphoe Khlong Luang, Pathum Thani 12120
    ☎ 0 2577 9000, 0 2577 9300