การศึกษาความเป็นไปได้ด้านการตลาดและการลงทุนผลิตภัณฑ์แปรรูปจากมะขามป้อม = Feasibility study for marketing and processing of investment products from indian gooseberry / Manassananta Thaikamon...[et al.]

โดย: Manassananta Thaikamon
ผู้แต่งร่วม: Manassananta Thaikamon | Songtam Vanijkachorn | Tanes Tachasaen | ทรงธรรม วานิชขจร | ธเนส เตชะเสน | มนัสนันท์ ไทยกมล | Thailand Institute of Scientific and Technological Research
Language: Thai ชื่อชุด: Res. Proj. no. 55-01, Sub proj. no. 2ข้อมูลการพิมพ์: Pathumthani : Thailand Institute of Scientific and Technological Research, 2017 รายละเอียดตัวเล่ม: 193 p.ชื่อเรื่องอื่นๆ: การศึกษาความเป็นไปได้ด้านการตลาดและการลงทุนผลิตภัณฑ์แปรรูปจากมะขามป้อมหัวเรื่อง: Indian Gooseberry | การตลาด | ผลิตภัณฑ์แปรรูปจากมะขามป้อม | มะขามป้อมสารสนเทศออนไลน์: Click here to access cover | Click here to access Full-text สาระสังเขป: This research focuses on marketing, processing and acceptability of investment products from Indian Gooseberry. Moreover, the marketing and investment possibility are studied in this research for technology transfer of Indian Gooseberry to the commercial.The satisfaction survey results of processes Indian Gooseberry are Emsoftra® skin care products - Cleansing-shower gel is the most acceptability product with 4.72 score. Followed by mask with 4.67 score and roll-on with 4.64 score respectively. Emsoftra® Hair products - Hair gel is the most acceptability product with 4.74 score Followed by hair tonic with 4.68 and conditioner with 4.00 score respectively. Healthy foods from Indian Gooseberry, this research focuses on the satisfaction of Indian Gooseberry ciders which have 4.35 score. Feasibility studied in Economics possibility which include cost, breakeven point of Indian Gooseberry technology transfer to the commercial indicated that Emsoftra® skin care groups which has 8 products, has IRR 10 years (Internal Rate Of Return within 10 years) in the range of 28.25-39.82% and Payback Period (the period of payback after technology transfer from TISTR) between 2.67-3.39 years. Emsoftra® Feminine Hygiene has the most value of IRR 10 years at 39.82% with Payback Period only 2.67 years. From the result can identify that the consumer are attend to use more products from the nature.สาระสังเขป: การศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นเพื่อศึกษาแนวโน้มทางการตลาดของผลิตภัณฑ์อาหารและเภสัชภัณฑ์แปรรูปจากผลมะขามป้อม การยอมรับต้องการของผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายที่มีต่อผลิตภัณฑ์อาหารและเภสัชภัณฑ์แปรรูปจากผลมะขามป้อม ตลอดจนศึกษาความเป็นไปได้ทางการตลาดและการลงทุน เพื่อการถ่ายทอดเทคโนโลยีการผลิตผลิตภัณฑ์อาหารและเภสัชภัณฑ์แปรรูปจากผลมะขามป้อมออกสู่เชิงพาณิชย์.ผลการสำรวจความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อผลิตภัณฑ์แปรรูปจากมะขามป้อม สรุปผลดังนี้ กลุ่มผลิตภัณฑ์สำหรับผิวหน้า Emsoftra® ที่ได้รับความพึงพอใจมากที่สุดคือ ผลิตภัณฑ์ เจลล้างหน้า-อาบน้ำ Emsoftra® มีคะแนนค่าเฉลี่ย 4.72 รองลงมาคือ ผลิตภัณฑ์มาสก์พอกหน้า Emsoftra® มีคะแนนค่าเฉลี่ย 4.67 และผลิตภัณฑ์โรลออนระงับกลิ่นกาย Emsoftra® มีคะแนนค่าเฉลี่ย 4.64 ตามลำดับ.กลุ่มผลิตภัณฑ์สำหรับผม Emsoftra® ที่ได้รับความพึงพอใจมากที่สุดคือ ผลิตภัณฑ์เจลบำรุงและจัดแต่งทรงผม Emsoftra® มีคะแนนค่าเฉลี่ย 4.74 รองลงมาคือ ผลิตภัณฑ์โทนิคบำรุงผม Emsoftra® มีคะแนนค่าเฉลี่ย 4.68 และผลิตภัณฑ์ครีมนวดผมEmsoftra® มีคะแนนค่าเฉลี่ย 4.00 ตามลำดับ.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
ชนิดของทรัพยากร Location Call number Unit สถานะ Last seen Copy No. บาร์โค้ด
General Book
วว. เทคโนธานี
2017 Available 2018-08-31 1 RP2017/1730
General Book
วว. เทคโนธานี
2017 Available 2018-08-31 2 RP2017/1730-2

There are no comments on this title.

to post a comment.
    Thailand Institute of Scientific and Technological Research
    35 Mu 3 Technopolis, Tambon Khlong Ha, Amphoe Khlong Luang, Pathum Thani 12120
    ☎ 0 2577 9000, 0 2577 9300