การศึกษาผลความเปนไปได้ของโครงการทดสอบและทดลองตลาดผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพด้วยสารต้านอนุมูลอิสระ = pre-feasibility study and product testing on product of anti-oxidant / Prapisri Maisont, Manasnanta Thaikamon, Waraphon Maneechamras

โดย: Maisont, Prapisri
ผู้แต่งร่วม: Maneechamras, Waraphon | Thaikamon, Manasnanta | มนัสนันท์ ไทยกมล | ประไพศรี ไม้สนธิ์ | มณีจำรัส, วราภรณ์ | Thailand Institute of Scientific and Technological Research
Language: Thai ชื่อชุด: Res. Proj. no. 50-02, Sub. Proj. no. 5 Rep. no. 1 (Final report)ข้อมูลการพิมพ์: Bangkok : Thailand Institute of Scientific and Technological Research, 2013 รายละเอียดตัวเล่ม: ง, 133 p. : tables, col. ill. ; 30 cm.ชื่อเรื่องอื่นๆ: การศึกษาผลความเป็นไปได้ของโครงการทดสอบและทดลองตลาดผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพด้วยสารต้านอนุมูลอิสระหัวเรื่อง: Antioxidant activity | Antioxidant nutrition food | Chiang Da | Marketingสารสนเทศออนไลน์: Click here to access cover | Click here to access full-text สาระสังเขป: This project has been survey the neutrational supplement marketing and products testing to receive customer suggestion and satifacation. The market survey was been collected by 402 questionairs in market need and 814 questionairs in products testing. The result shows that the market demand for neutrational supplement is high, the market size of nutrition food is approximately 1,000 million Baht which growing 30% a year. The market is divided into 2 parts which are Liquid type about 60-70% of the market and Pill type about 30-40 % of the market. But, In Antioxidant Nutrition food market, more or less the size is 2,300 million Baht that compose of 134 items 12 companies. Most of the Antioxidant nutrition fool is produced from one antioxidant or mixed of them which are Vitamin A, C, E, Grasp seed, Coenzyme Q10, green tea, Beta-Carotene, Lutin, Huzang Root Rosemary Schizanda and so on. However, the main ingredients of most items are Vitamin A, C, and E which comprise 56% which Vitamin C 25%, Vitamin E 20% and Vitamin A 11%. In Thailand Antioxidant Nutrition food is the initial state of development and start publishing the properties of antioxidants to the market. Nonetheless, consumers pay mort attention to Nutrition which functions to bone, hearts, and brain not the antioxidants. These make the producers use antioxidants only as auxiliary the difference of their product from others. For instance, Brand uses antioxidants to differentiate their products. But in oversea, all consumers clearly understand and really need antioxidants. Research and development of new antioxidants are continuously occurring during last decades. The result of product testing in Cheng-Da and Star gooseberry were Cheng-Da with original taste drink product received point 3.50 from 5.00, Cheng-Da with honey taste drink received point 3.16 from 5.00 Star gooseberry with Cheng-Da extract with original taste drink received point 3.50 from 5.00 and Star gooseberry with original taste drink received 3.01 point form 5.00.สาระสังเขป: โครงการนี้ได้ดำเนินการสำรวจตลาดผลิตภัณฑ์เสริมอาหารและทดสอบผลิตภัณฑ์เพื่อสำรวจความพึงพอใจของผู้บริโภค โดยการสำรวจตลาดผลิตภัณฑ์จากข้อมูลทุติยภูมิและการสำรวจความต้องการโดยวิธีการใช้แบบสอบถาม จำนวน 402 ชุด ความพึงพอใจต่อผลิตภัณฑ์โดยการใช้แบบสอบถาม จำนวนทั้งสิ้น 814 ชุด. จากผลการสำรวจตลาดพบว่า ตลาดผลิตภัณฑ์เสริมอาหารมีมูลค่าการตลาดและความต้องการบริโภคเพิ่มสูงขึ้น, ประเทศไทยโดยส่วนใหญ่มีการนำเอาสารต้านอนุมูลอิสระมาใช้เสริมให้เกิดความแตกต่างในตัวผลิตภัณฑ์หลัก และยังต้องการการประชาสัมพันธ์เพื่อให้ผู้บริโภครู้จักและทราบถึงประโยชน์ของสารต้านอนุมูลอิสระ. ผลการสอบความพึงพอใจในคะแนนเต็มระดับ 5 พบว่า เครื่องดื่มจากผักเชียงดารสธรรมชาติ ได้รับความยอมรับผลิตภัณฑ์โดยรวมระดับคะแนนค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.50 หมายถึง มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก เครื่องดื่มสารต้านอนุมูลอิสระจากผักเชียงดารสน้ำผึ้งผสมมะนาวได้รับความยอมรับผลิตภัณฑ์ โดยรวมระดับคะแนนค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.16 หมายถึง มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับปานกลาง เครื่องดื่มผักเชียงดาผสมสารสกัดจากผักเชียงดา ได้รับการยอมรับในผลิตภัณฑ์โดยรวม ระดับคะแนนค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.50 มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับปานกลาง เครื่องดื่มผักหวานบ้านรสธรรมชาติ ได้รับการยอมรับในผลิตภัณฑ์โดยรวมระดับคะแนนค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.01 คะแนน มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับปานกลาง. จากการศึกษาภาพรวมของผลิตภัณฑ์ พบว่า มีความเป็นไปได้ในการทำตลาดเพราะได้รับการยอมรับจากผู้บริโภคแต่การทำตลาดอาจต้องคำนึงวัตถุดิบที่ต้องส่งเสริมให้มีการปลูกมากเพียงพอ.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
ชนิดของทรัพยากร Location Call number สถานะ Last seen Copy No. บาร์โค้ด
General Book
วว. เทคโนธานี
Available 2018-08-31 1 RP2013/1488-2
General Book
วว. เทคโนธานี
Available 2018-08-31 1 RP2013/1488

There are no comments on this title.

to post a comment.
    Thailand Institute of Scientific and Technological Research
    35 Mu 3 Technopolis, Tambon Khlong Ha, Amphoe Khlong Luang, Pathum Thani 12120
    ☎ 0 2577 9000, 0 2577 9300