การพัฒนาบรรจุภัณฑ์สําหรับผลิตภัณฑ์อาหารเสริมคุณภาพชีวิต จากผักพื้นบ้าน ผักไฮโดรพอนิกส์และสารหวานจากธัญพืช DEVELOPMENT OF PACKAGING FOR FOOD SUPPLEMENT FROM LOCAL AND HYDROPONIC VEGETABLE, AND SWEETENER FROM CEREAL / Supoj Pratheepthinthong [et al.]

ผู้แต่งร่วม: สุพจน์ ประทีปถิ่นทอง | ศิริวรรณ ตั้งแสงประทีป | บุษกร ประดิษฐนิยกูล | Supoj Pratheepthinthong | Bussakorn Praditniyakul | Siriwan Tungsangprateep | Chaiwoot Gethlim | ไชยวุฒิ เกตุหลิม
Language: Thai ชื่อชุด: Res. Proj. no. 52-05, Sub Proj. no. 5; Rep. no. 1 (Final report)ข้อมูลการพิมพ์: Pathumthani Thailand Institute of Scientific and Technological Research 2016 รายละเอียดตัวเล่ม: 37 p. tables, ill. 30 cm.หัวเรื่อง: ผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพ | บรรจุภัณฑ์สารสนเทศออนไลน์: Click here to access fulltext สาระสังเขป: Supplementary products are of interest among consumers who pay attention to their health. For example, those who live in the city, working people, and aged people are concerned about risk of illness and cost-related medication that might affect their living and work. The most widely-used supplementary products include general food supplements and vitamins. Though there is an economic recession that affect most businesses, an estimation of 18,000 million Baht sales with a seven percent increase from the previous year indicating a continuous growth of this market. The reason for this is most likely that some consumers look for local products as an alternative source for expensive imported products. Therefore, local supplementary food manufacturers should improve their products so that the products become more attractive and reliable to target consumers. Eventually, the improvement will make the local products more competitive than imported products. Supplementary products are of interest among consumers who pay attention to their health. For example, those who live in the city, working people, and aged people are concerned about risk of illness and cost-related medication that might affect their living and work. The most widely-used supplementary products include general food supplements and vitamins. Though there is an economic recession that affect most businesses, an estimation of 18,000 million Baht sales with a seven percent increase from the previous year indicating a continuous growth of this market. The reason for this is most likely that some consumers look for local products as an alternative source for expensive imported products. Therefore, local supplementary food manufacturers should improve their products so that the products become more attractive and reliable to target consumers. Eventually, the improvement will make the local products more competitive than imported products. This project develops packaging for sauces made from the extracted substances from Momordica cochinchinensis Spreng or "gac fruit". The extracts were formulated to create two flavor sauces. Two packages were developed to support the appropriate heating, filling and packing during the manufacturing process, the pasteurization in glass bottle. The prototype packaging provides sufficient protection to the product and is suitable for those manufacturers who started to develop new supplementary food as well as how to create appealing visually labels.สาระสังเขป: ผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพจัดเป็นสินค้าท ี่ อยู่ในความสนใจของกลุ่มผู้บริโภคที่ สนใจดูแลสุขภาพ ในเชิงป้องกัน ซึ่งอาจเป็นกลุ่มผู้อยู่อาศัยภายในเมือง, ผู้อยู่ในวัยทํางาน และผู้สูงอายุ เน ื่ องจาก ตระหนักถึงความเส ี่ ยงจากการเจ็บป่วยท ี่ อาจส่งผลต่อวิถีการดําเนินชีวิต ตลอดจนค่าใช้จ่ายในการ รักษาพยาบาล ผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพซ ึ่งเป็นที่นิยมได้แก่อาหารเสริมสุขภาพท ั่วไปและวิตามิน ข้อมูล ประมาณการมูลค่าสินค้ากลุ่มนี้สูงกว่า 18,000 ล้านบาท ในปัจจุบันและมีแนวโน้มเพ ิ่ มข ึ้ นกว่าร้อยละ 7 แสดงให้เห็นถึงการเติบโตอย่างต่อเน ื่ องของตลาดผลิตภัณฑ์อาหารเสริมสุขภาพแม้ในภาวะ เศรษฐกิจท ี่ไม่เอ ื้ อต่อการเติบโตของธุรกิจท ั่วไป ทั้งน ี้ เพราะผู้บริโภคส่วนหน ึ่งให้ความสนใจกับสินค้าท ี่ ผลิตข ึ้นภายในประเทศเพิ่ มมากขึ้น ทดแทนกับการซ ื้ อหาสินค้าราคาแพงที่นําเข้าจากต่างประเทศ ผู้ผลิตสินค้าภายในประเทศจําเป็นต้องพัฒนาสินค้าของตนด้วยวิธีการต่างๆ เพ ื่ อกระตุ้นความสนใจ สร้างความน่าเช ื่ อถือในตัวผลิตภัณฑ์ให้เกิดข ึ้ นกับกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย และเพ ิ่มความสามารถในการ แข่งขันกับสินค้าจากต่างประเทศ. การพัฒนาบรรจุภัณฑ์สําหรับผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพมีสารต้านอนุมูลอิสระในกลุ่มบีตาแคโรทีนจากสารสกัดฟักข้าว ซึ่งนํามาพัฒนาเป็นซอสปรุงรส 2 ชนิด และพัฒนาบรรจุภัณฑ์สําหรับ ซอส จํานวน 2 ชนิด ซึ่งมีความเหมาะสมกับการบรรจุที่ผ่านกรรมวิธีฆ่าเช ื้ อด้วยความร้อนแบบ พาสเจอไรซ์ลงในบรรจุภัณฑ์ประเภทขวดแก้ว ซึ่งเป็นบรรจุภัณฑ์ที่สามารถปกป้องสินค้าจากการ เส ื่ อมสภาพ มีการลงทุนที่เหมาะสมกับกลุ่มผู้เร ิ่ มต้นพัฒนาผลิตภัณฑ์เสริมสุขภาพใหม่และการพัฒนา กราฟิกเพ ื่ อส่งเสริมการขาย.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
ไม่มีรายการทางกายภาพสำหรับระเบียนนี้

There are no comments on this title.

to post a comment.
    Thailand Institute of Scientific and Technological Research
    35 Mu 3 Technopolis, Tambon Khlong Ha, Amphoe Khlong Luang, Pathum Thani 12120
    ☎ 0 2577 9000, 0 2577 9300