การพัฒนาบรรจุภัณฑ์เพื่อการวางจำหน่าย ผลิตภัณฑ์เวชสำอางจากสมุนไพร Development of retail packaging for cosmeceutical products from medicinal plants พัชทรา มณีสินธุ์

โดย: พัชทรา มณีสินธุ์ [et al.]
ผู้แต่งร่วม: พัชทรา มณีสินธุ์ | กัลย์สุดา วังชนะชัย | ฉวี สีบุบผา | Pattra Maneesin | Gansuda Wangchanachai | Chawee Seebuppha
Language: Thai ชื่อชุด: Res. Proj. no. 52-12, Sub Proj. no. 4; no.1 (Final report)รายละเอียดตัวเล่ม: 146 p. tables, ill. 30 cm.ชื่อเรื่องอื่นๆ: โครงการที่ ภ.52-12 วิจัยและพัฒนาเวชสำอาง (Cosmeceuticals) จากสมุนไพรหัวเรื่อง: บรรจุภัณฑ์ | เวชสำอาง | สมุนไพรสารสนเทศออนไลน์: Click here to access Full-text สาระสังเขป: งานวิจัยนี้เป็นการพัฒนาบรรจุภัณฑ์ เพื่อการวางจำหน่ายผลิตภัณฑ์เวชสำอางจากสมุนไพรที่พัฒนาโดย วว. จำนวน 9 ผลิตภัณฑ์ ได้แก่ น้ำยาแต้มสิวและเจลล้างหน้าจากบอระเพ็ดพุงช้าง (Stephania suberosa caudex), ครีมบำรุงผิวผสมสารสกัดจากเห็ดแครง (Schizophylum commune Fr), แฮร์โทนิคผสมสารสกัดจากเมแชง (Litsea cubeba), แผ่นมาส์กหน้าและซีรัมลดริ้วรอยจากสารสกัดเห็ดนางรมดอยกับเห็ดนางรมทอง (Pleurotus ostreatus Fr. Kummer. และ Pleurotus citrinopileatus Singer.), ครีมลบรอยแผลเป็นนูนจากชะเอม (Glycyrrhiza glabra), ครีมลดฝ้าและครีมกันแดดจากสารสกัดดอกบัว (Nymphaea lotus Linn). การดำเนินงานประกอบด้วย การสำรวจความต้องการตลาด, การรวบรวมคุณลักษณะ และการเสื่อมสภาพของผลิตภัณฑ์ เพื่อให้ได้บรรจุภัณฑ์ที่มีความเหมาะสมที่ช่วยในการเก็บรักษาผลิตภัณฑ์และเพิ่มมูลค่าการวางจำหน่าย, จัดทำร่างแนวคิดเบื้องต้น, สำรวจความคิดเห็นผู้เชี่ยวชาญด้านการออกแบบบรรจุภัณฑ์, คัดเลือกและพัฒนาแบบที่ได้, จัดทำต้นแบบบรรจุภัณฑ์ (mock-up) ก่อนนำไปสำรวจความคิดเห็นกลุ่มผู้บริโภคเป้าหมาย, คัดเลือกและสรุปแบบขั้นสุดท้าย เพื่อจัดทำเอกสารเพื่อใช้ในการผลิต (artwork) และผลิตต้นแบบเพื่อทดลองใช้งานจริงต่อไป. สาระสังเขป: The development of retail packages for nine cosmeceutical products formulated by TISTR was carried out. The target products were the acne spot corrector and anti acne cleansing gel from Stephania venosa (Blume) Spreng extract (Stephania suberosa caudex), the facial cream from Split gill Mushroom extract (Schizophylum commune Fr), the hair tonic from May chang extract (Litsea cubeba), the anti-wrinkle facial mask and cream from Oyster Mushroom extracts (Pleurotus ostreatus Fr. Kummer. and Pleurotus citrinopileatus Singer.), the skin cream for scar from Licorice (Glycyrrhiza glabra), the anti-melsma and whitening creams from lotus extract (Nymphaea lotus Linn). Firstly, marketing survey and data collection on product characteristics and deteriorations were carried out in order to obtain relevant information for development of suitable packages which could both provide product protection and improve sale promotion. Then, sketch design, design development, mock up and prototype making were conducted prior to doing a marketing survey on target customers. Finally, final prototypes and artworks of the each package were made for commercial application to the target products.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
ไม่มีรายการทางกายภาพสำหรับระเบียนนี้

There are no comments on this title.

to post a comment.
    Thailand Institute of Scientific and Technological Research
    35 Mu 3 Technopolis, Tambon Khlong Ha, Amphoe Khlong Luang, Pathum Thani 12120
    ☎ 0 2577 9000, 0 2577 9300