การพัฒนาบรรจุภัณฑ์สำหรับสารให้ความหวานและผลิตภัณฑ์ที่ใช้จากสารให้ความหวานเพื่อสุขภาพ = development of retail packaging for soft drink from sweetener / Bussakorn Praditniyakul...[etal.]

ผู้แต่งร่วม: Nuamekin, Wisanee | Panyaprachote, Khemmarat | Praditniyakul, Bussakorn | Pratheepthinthong, Supoj | Sansupa, Sakkhee | Tungsangprateep, Siriwan | วิสะนี เหนือเมฆิน | สักขี แสนสุภา | ศิริวรรณ ตั้งแสงประทีป | บุษกร ประดิษฐนิยกูล1, สักขี แสนสุภา1, ศิริวรรณ ตั้งแสงประทีป1, สุพจน์ ประทีปถิ่นทอง1, เขมรัฐ ปัญญาประโชติ1 และวิสะนี เหนือเมฆิน | สุพจน์ ประทีปถิ่นทอง | เขมรัฐ ปัญญาประโชติ | Thailand Institute of Scientific and Technological Research
Language: Thai ชื่อชุด: Res. Proj. no. 52-06, Sub proj. no.9 ; Rep. no.2 (Final Report)ข้อมูลการพิมพ์: Pathumthani : Thailand Institute of Scientific and Technological Research, 2016 รายละเอียดตัวเล่ม: 120 p.ชื่อเรื่องอื่นๆ: การพัฒนาบรรจุภัณฑ์สำหรับสารให้ความหวานและผลิตภัณฑ์ที่ใช้จากสารให้ความหวานเพื่อสุขภาพหัวเรื่อง: Packaging | Sweetener | บรรจุภัณฑ์ | สารให้ความหวานสารสนเทศออนไลน์: Click here to access cover | Click here to access full-text สาระสังเขป: การศึกษาสถานภาพบรรจุภัณฑ์ของน้ำเชื่อมเข้มข้นและเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพในประเทศไทย พบว่า นิยมบรรจุในขวดแก้ว, ขวดพลาสติก, กล่องกระดาษหลายชั้น และกระป๋องอะลูมิเนียมขนาดบรรจุ 250-400 มิลลิลิตร, ขนาดใหญ่ 750 มิลลิลิตร และ 1 ลิตร สามารถนำมาใช้เป็นแนวทางในการออกแบบและพัฒนาบรรจุภัณฑ์สำหรับน้ำเชื่อมเข้มข้นที่พัฒนาขึ้น โดยมีรูปแบบวัสดุที่สามารถป้องกันความชื้นและก๊าซ คือ (1) ขวดแก้ว (2) ขวดพลาสติก และ (3) ซองพลาสติกขนาดพกพาใช้ร่วมกับถ้วยกระดาษ โดยมีขนาดบรรจุ 250-300 มิลลิลิตร สำหรับขวดแก้วและขวดพลาสติก และ 15 กรัม/ซอง สำหรับซองพลาสติกขนาดพกพา ส่วนบรรจุภัณฑ์สำหรับเครื่องดื่มสุขภาพอัดก๊าซที่พัฒนาขึ้น มีรูปแบบวัสดุที่สามารถป้องกันความชื้นและก๊าซ คือ (1) ขวดแก้ว (2) ขวดพลาสติก และ (3) กระป๋องอะลูมิเนียม โดยมีขนาดบรรจุ 250-300 มิลลิลิตร ฉลากหรือกราฟิกบนบรรจุภัณฑ์ออกแบบให้มีรูปลักษณ์สวยงามสะดุดตา, ทันสมัย, สอดคล้องกับความต้องการของผู้บริโภค.สาระสังเขป: The status of packaging for retail sale of syrup and carbonated drink in Thailand including the information about consumers' demand of syrup and carbonated drink packaging both domestically produced and imported, and its' targeted customers' consumption were investigated. The results indicated that they were mostly found in glass and plastic bottles, cardboard box and aluminium can of packing sizes ranged between 250-400 ml. for small and 750ml-1 liter for large. The first newly developed packaging of syrup was made of (1) glass bottle (2) plastic bottle and (3) multi-layer film with paper cup for portable with protecting properties from gases and moisture during the whole shelf-life period. The syrup was generally packed w250-300 ml. in both of developed glass and plastic bottle and 15 g. in portable multi-layer bag. The second newly developed packaging of carbonated drink was made of (1) glass bottle (2) plastic bottle and (3) aluminium can with protecting properties from gases and moisture during the whole shelf-life period. The carbonated drink was generally packed 250-300 ml. in both of developed glass and plastic bottle and can. In addition, the labeled details on graphic of retail package of the overall drink enhanced the packaging and consumers requirements.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
ชนิดของทรัพยากร Location Call number สถานะ Last seen Copy No. บาร์โค้ด
General Book
Available 2019-06-21 1 RP2016/1699
General Book
Available 2019-06-21 2 RP2016/1699-1

There are no comments on this title.

to post a comment.
    Thailand Institute of Scientific and Technological Research
    35 Mu 3 Technopolis, Tambon Khlong Ha, Amphoe Khlong Luang, Pathum Thani 12120
    ☎ 0 2577 9000, 0 2577 9300